
Trening Umiejętności Społecznych, to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego. Podczas treningu wspierane są :
Wiele TUSów jest organizowanych dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (ASD), jednak jest to również forma adekwatna do pracy z innymi trudnościami. Na TUSy zapraszamy dzieci które nie radzą sobie z agresją, nieśmiałością, zagrożone niedostosowaniem społecznym.
Ważne, by grupa była na podobnym poziomie wiekowym, poznawczym, intelektualnym i komunikacyjnym – wtedy formy wsparcia będą adekwatne do możliwości każdego uczestnika.
Goldstein (1981, 2001), twórca tej metody, opracował zbiór pięćdziesięciu umiejętności, które uznał za najważniejsze dla prawidłowego funkcjonowania społecznego :
Terapeuci skupiają się podczas zajęć na modelowaniu prawidłowego zachowania oraz ćwiczenie umiejętności przez odgrywanie scenek. Wzmacnia to w dziecku zdolnośćć uczenia się przez obserwację i umożliwia dziecku nabywanie umiejętnościspołecznych w bezpiecznych warunkach. Zajęcia są przestrzenią do bezpiecznego testowania i omówienia różnych sposobów reagowania oraz zachowania dziecka. Dlatego ważnym zadaniem prowadzących jest stworzenie takiej przestrzeni, w której uczestnicy będą się czuli bezpiecznie i swobodnie. Pozwoli to na zdobywanie dobrych doświadczeń, a w efekcie przenoszenia nabytych umiejętności na inne sfery życia, takich jak szkoła czy życie rodzinne.
Dla naszych podopiecznych mamy przyjazne warunki i przestrzeń z osobnym węzłem sanitarnym na oddzielnym piętrze, tak aby dzieci czuły się komfortowo podczas prowadzonych zajęć.
Kształtowanie kompetencji społecznych jest bardzo ważną formą wspierania rozwoju dzieci, często jednak pomijaną w procesie edukacji formalnej. Kompetencje społeczne decydują̨ o poziomie socjalizacji jednostki, jej dojrzałości do pełnienia rożnych ról społecznych – początkowo ucznia/dziecka a później partnera czy rodzica. Wiąże się to również z osiąganiem sukcesów i budowaniem samooceny oraz pewności siebie u młodych osób.
Trening Umiejętności Społecznych to forma wspierania kompetencji społecznych dzieci z różnymi trudnościami z jakimi się borykają. W trakcie pracy terapeutycznej korzysta się z procesów uczenia się, modelowania, odgrywania ról oraz generalizacji. Taka praktyka pomaga dzieciom w każdym wieku w wypracowaniu strategii radzenia sobie z codziennymi sytuacjami oraz nazywania, rozumienia i regulowania emocji.
Jeżeli uważasz, że Twoje dziecko ma takie trudności, skonsultuj się ze specjalistami pracującymi w naszej Klinice, a oni doradzą Ci jaka forma wsparcia będzie najbardziej adekwatna dla Twojego dziecka (pamiętajmy, że nie wszystkie dzieci są gotowe na pracę w grupie, niektóre wymagają wcześniejszego przygotowania np. w formie zajęć indywidualnych). Staramy się na bieżąco tworzyć nowe grupy dla dzieci w różnym wieku, z różnymi trudnościami, dopasowując program do potrzeb środowiskowych naszej dzielnicy.
TUS przeznaczony jest dla dzieci:
Trening umiejętności społecznych – organizacja zajęć:
Treningi umiejętności społecznych są prowadzone przez dwóch terapeutów: psychologa
i pedagoga co pozwala na modelowanie zachowań dzieci, monitorowanie ich postępów i obserwację każdego uczestnik
Uczestnictwo w treningu poprzedzone jest indywidualną konsultacją z rodzicem.
Cena za terapię – 10 spotkań: 1900 zł.
Konsultacja z rodzicem 1h – 200 zł (płatne oddzielnie – podczas kwalifikacji dziecka do grupy )
Czas trwania spotkania: 2 godziny, raz w tygodniu (godziny popołudniowe lub poranne).
Miejsce terapii: Warszawa ul. Gorzykowska 15/8
Liczba osób w grupie: 6-8 osób
Grupy wiekowe : 6-7 oraz 7-10 lat.
Dni i godziny terapii ustalane są w trakcie uruchomienia grupy. Podczas każdej rekrutacji dzieci do grupy ogłaszane są dni i godziny trwania każdej z grup.
Od zgłosić dziecko do grupy terapeutycznej TUS?
– kontakt z recepcją Kliniki Psychologicznej pod nr tel: 510-120-713 lub mailowo: kontakt@joannaskrok.pl
Prowadzące grupy: